09:08 (23.02.2023)

1910

Dunyoda dori vositalarining reklamasi qanday tartibga solinadi. Rossiya (2-qism)

Rossiyada dori vositalarini reklama qilishni tartibga soluvchi asosiy hujjat 2006 yil 13 martdagi 38-FZ-sonli “Reklama toʼgʼrisida” Federal qonunidir. Ushbu Federal qonunga muvofiq, voyaga yetmaganlarga farmatsevtika mahsulotlarini, shuningdek, retsept boʼyicha beriladigan dori-darmonlarni reklama qilish taqiqlanadi, unda reklama qilingan dori-darmonlarni qabul qilganidan keyin tiklanishning aniq misollari, shuningdek, jismoniy shaxslarning sharhlari boʼlmasligi kerak. Bundan tashqari, reklama isteʼmolchilarda maʼlum kasalliklar mavjudligini koʼrsatmasligi, tekshiruvlardan oʼtish va shifokorlarga murojaat qilishning hojati yoʼq degan taassurot qoldirmasligi, dori-darmonlarning xavfsizligi va samaradorligini kafolatlashi, agar bunday boʼlmasa, dori-darmonlarni parhez qoʼshimchasi sifatida taqdim etishi kerak. Qonun dori-darmonlar va dori vositalari namunalarini tarqatish bilan maxsus aktsiyalar oʼtkazishni taqiqlaydi, shuningdek, reklamada tibbiyot xodimlarining suratlaridan foydalanish taqiqlanadi.

Qonunga muvofiq, farmatsevtika mahsulotlari reklamasi qoʼllash mumkin boʼlmagan holatlar toʼgʼrisidagi maʼlumotlar, foydalanishdan oldin koʼrsatmalarni oʼqib chiqish va shifokor bilan maslahatlashish zarurligi toʼgʼrisidagi ogohlantirishlar bilan birga boʼlishi kerak, shuningdek, ushbu ogohlantirishlarning davomiyligi tartibga solinadi: televidenie reklamasida – kamida besh soniya, radio reklamada - kamida uch soniya, bosma reklamada reklama maydonining kamida 5%.

Shuni taʼkidlash kerakki, ushbu talablarning barchasi farmatsevtika va tibbiyot xodimlari uchun maxsus sanoat tadbirlari oʼtkaziladigan joylarda, shuningdek, ixtisoslashtirilgan nashrlarda dori vositalarining reklamasiga taalluqli emas. Biroq, ommaviy axborot vositalarini professionallardan ajratib turadigan aniq chegara mezonlari yoʼq, bu Rossiya FAS mintaqaviy xizmatlari va reklama beruvchilar oʼrtasida ziddiyatlarning paydo boʼlishiga hissa qoʼshadi.

2010 yil 12 apreldagi “Dori vositalarining muomalasi toʼgʼrisida”gi 61-FZ-sonli federal qonuni farmatsevtika mahsulotlarini reklama qilish faoliyatini ham tartibga soladi. Xususan, qonunda reklamada dori-darmonni noyob, eng xavfsiz, eng samarali deb koʼrsatmasligi, tarkibi va farmakologik xossalari boʼyicha chalgʼitmasligi kerakligi belgilab qoʼyilgan. Dori-darmonlarni boshqa dorilar bilan solishtirish, taʼsirini kafolatlash, jarrohlik amaliyotlarining foydasizligi haqida taassurot qoldirishga yoʼl qoʼyilmaydi.

Shunisi eʼtiborga loyiqki, ushbu federal qonun Rossiya Sogʼliqni saqlash vazirligiga farmatsevtika mahsulotlarining reklama faoliyatini nazorat qilish vakolatiga ega ekanligini belgilaydi, ammo ushbu davlat organi qonunbuzarlarga nisbatan qanday choralar koʼrishi mumkinligini belgilamaydi. Shu bilan birga, “Reklama toʼgʼrisida”gi federal qonun Rossiyaning Federal monopoliyaga qarshi xizmati va uning mintaqaviy organlari qonun hujjatlariga rioya qilish uchun asosdir, bu qonunbuzarliklar uchun keng taʼsir arsenaliga qaramay, amalda kamdan-kam hollarda sanktsiyalarni qoʼllaydi. Buning sababi shundaki, koʼpincha qonunchilikdagi sezilarli boʼshliqlar va oʼziga xos xususiyatlarning yoʼqligi tufayli reklama beruvchining aybini isbotlash qiyin.

Нажмите на кнопку ниже, чтобы прослушать текст Powered by GSpeech